ogłoszenie 2

INFORMACJA DLA RODZICÓW DZIECI NOWO PRZYJĘTYCH!

W dniach od 26 do 29 czerwca organizujemy DNI OTWARTE.
 Zachęcamy Państwa do odwiedzin wraz z dziećmi,
które od nowego roku szkolnego będą uczęszczać do naszego przedszkola

 

 

Drodzy rodzice:

Dzień Mamy i Taty odbędzie się:

31.05.2017 (środa)

o godz. 13.00

w sali OSP w Mnichu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rekrutacja dzieci na rok szkolny 2017/2018

Zapisy od 10 kwietnia do 18 kwietnia 2017r. do godziny 15.00

KARTY ZGŁOSZEŃ DZIECKA DO POBRANIA W KANCELARII PRZEDSZKOLA ORAZ NA STRONIE INTERNETOWEJ

Wniosek o przyjęcie do przedszkola

Oświadczenie o planowanym czasie pobytu kandydata

Oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka

Oświadczenie o wielodzietności

 Oświadczenie o zatrudnieniu, nauce lub prowadzeniu gospodarstwa rolnego albo pozarolniczej działalności gospodarczej

         

Uchwała nr XXIV/207/2017 Rady Gminy Chybie z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych prowadzonych przez Gminę Chybie oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów


Zarządzenie Nr 31/WG/2017 Wójta Gminy Chybie z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów do publicznych przedszkoli i klas I publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Chybie na rok szkolny 2017/2018

 

 

 

 

 

 

 

 

Czytaj więcej...

Zanim dziecko pójdzie do przedszkola

Dobre rady na początek - wskazówki dla rodziców

Drogi Rodzicu!

Na długo przed planowanym zapisaniem dziecka do przedszkola prowadź systematyczne i konsekwentne działania, które pomogą Twojemu dziecku, jak również i Tobie, w miarę szybko przystosować się do nowego środowiska:

·         Rozmawiaj z dzieckiem o przedszkolu.

·         Pokaż mu otoczenie i budynek przedszkola.

·         Organizuj spotkania w gronie znajomych, by dziecko miało okazję do zabawy w większym gronie rówieśników.

·         Nie wyręczaj dziecka, pozwól, by się usamodzielniało i nabywało umiejętności samoobsługowe.

Kiedy dziecko już rozpoczęło edukację przedszkolną, pamiętaj o poniższych regułach, ponieważ ułatwią one poranne rozstania i pozwolą na lepszą adaptację dziecka do przedszkola:

  • Każdego dnia zachwalaj przedszkole i odpowiadaj na dziecięce pytania – zawsze zgodnie z prawdą.
  • Pozostaw dziecku przy rozstaniu jakiś przedmiot należący do Ciebie, żeby maluch go „popilnował”.
  • Dokładnie określ dziecku godzinę przyprowadzania i odbierania z przedszkola.
  • W początkowym okresie, gdy dziecko źle znosi rozstania, odbieraj je nieco wcześniej, np. o godzinie 13.00, umawiając się z nauczycielką.
  • Nie omawiaj przy dziecku jego zachowań negatywnych bądź zawstydzających.
  • Zawsze i w każdej sytuacji zapewniaj dziecko o swojej miłości, by wiedziało, że na miłość rodzicielską może liczyć zawsze, także wówczas, gdy rodzice znikają z zasięgu jego wzroku.
  • Pamiętaj, że dzieci płaczą, bo nie potrafią w inny sposób rozładować nagromadzonych emocji zarówno pozytywnych, jak i negatywnych – taki płacz działa jak oczyszczenie i orzeźwienie. Malec zaraz po tym, gdy zamykasz drzwi przedszkola, najczęściej po kilku minutach, oswaja się z otoczeniem i zaczyna zabawę. Daj mu zatem czas na przyzwyczajenie i oswojenie się z nową rzeczywistością.
  • Nie należy pozostawać na jakiś czas w sali przedszkolnej, gdyż to tylko przedłuża moment rozstania i adaptacji dziecka do przedszkola.

Najlepsze efekty w prawidłowej adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego przynosi ścisła i systematyczna współpraca przedszkola z rodziną.

 

Czy wiesz, Rodzicu, co Twój trzylatek już potrafi?

1.      Wie już wiele, rozumie, pamięta, lecz trudno mu skupić uwagę na dłużej, zwłaszcza na jednym temacie.

2.   Większość informacji przyjmuje bezkrytycznie i dosłownie, a fantazje, bajki nie mają wyraźnie zarysowanych granic.

3.      Posiada dużą potrzebę poznawania otaczającego świata, dlatego łatwo obudzić w nim zainteresowanie przedszkolem.

4.      Jego wiedza jest jeszcze skromna, dlatego uzupełnia ją swoją fantazją i skojarzeniami.

5.      Dopiero zaczyna przyswajać pojęcia czasu, przestrzeni i podstawowe pojęcia matematyczne.

6.      Chętnie powtarza, co usłyszał, lub snuje swoje opowieści, ponieważ intensywnie rozwija się jego mowa.

7.      Lubi książeczki edukacyjne, które wzbogacają jego język, wiedzę i wrażliwość.

8.      Jego zachowaniem rządzą emocje i impulsy.

9.      Początek edukacji przedszkolnej może być silnym przeżyciem, dlatego trzylatek może zacząć budzić się w nocy, może być bardziej rozdrażniony i płaczliwy.

10.  Przedszkole ma prawo budzić emocje, takie jak lęk, sprzeciw oraz płacz na starcie.

11.  Warto pytać nauczyciela o samopoczucie dziecka w przedszkolu oraz o to, co pomaga mu się odprężać, a co budzi napięcie.

12.  Trzylatek wyraża już chęć kontaktów z innymi rówieśnikami, jednak na razie bawi się obok innych dzieci. Wspólne, krótkie zabawy kończą się często konfliktem.

13.  Trudne relacje z innymi dziećmi są istotne w rozwoju trzylatka, uczą norm grupowych, kompromisu oraz dbania o swoje prawa.

14.  Trzylatek jest bardzo ufny, co może łączyć się z zagrożeniem.

15.  Potrzebuje czasu i aktywnej pomocy ze strony dorosłych, by oswoić się z towarzystwem i opiekunem w przedszkolu.

16.  Zabawa to podstawowa aktywność trzylatka.

17.  Odpowiednie dla trzylatka są proste zabawki manualne, tematyczne i rozwijające myślenie – ważne, by były bezpieczne.

18.  Trzylatek do zabawy może wykorzystać zwykłe przedmioty codziennego użytku czy dary natury, które pobudzają wyobraźnię i wrażliwość.

19.  Najatrakcyjniejsze są zabawki, którymi bawią się inne dzieci, co często jest źródłem konfliktów, ale i okazją do nauki ich pokojowego rozwiązywania.

20.  Trzylatek ma swój własny, typowy dla siebie poziom energii i zapotrzebowania na ruch, który zmienia się z wiekiem.

21.  Swobodnie wykonuje już takie ćwiczenia jak: skakanie na jednej nodze, chodzenie na czworakach, wspinanie się, bieganie, wieszanie się na rękach.

22. U trzylatka wzrasta koordynacja wzrokowo-ruchowa, a ręce dziecka stają się coraz bardziej sprawne.

 

 

Reforma edukacji